Biblioteket vid Kulturlagret-Vänersborgs museum

Foto: Lennart Andersson

På biblioteket går det att göra djupdykningar i bland annat lokalhistorisk litteratur från Västergötland, Dalsland och Bohuslän.

I biblioteket vid Kulturlagret- Vänersborgs museum finns en stor avdelning med lokalhistorisk litteratur som rör Västergötland, Dalsland och Bohuslän.

Här finns också mycket annan litteratur, främst inom områdena konst, historia, industrihistoria, teknik- och medicinhistoria, ornitologi, arkeologi och etnologi.

Är man intresserad av gamla dagstidningar från Vänersborg med omnejd finns mikrofilm och tidningslägg från mitten av 1800-talet och framåt.

Det finns också en större samling med litteratur om och för döva från 1800- och 1900-talen.

Vill du söka i biblioteket så gör du det här. Det går bra att söka i databasen. Det går dock inte att logga in.

Senast uppdaterad: 2024-02-29 15:29